تبلیغات
. - حركت اسكات


درباره وبلاگ:


آرشیو:


آخرین پستها :


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


آمار وبلاگ:



Admin Logo themebox

حركت اسكات

نوشته شده توسط:محسن مشهدپور
1390/07/17-11:28 ق.ظ

در ارسال قبل به مباحث پیرامون تمرین عضلات پا و استدلال هائی که برای تمرین ندان این عضلات می شود را مورد بحث قرار دادیم و نیجه کلی بدست امده این شد که در رشته ی نوین بدن سازی جائی برای نا متناسب بودن عضلات وجود ندارد .

در این ارسال می خواهیم که توصیه و کاربدر های مردان اسطوره ای پرورش اندام را در مورد عضلات پا برای شما تشریح نمائیم .

بی تردید دوریان یتس قهرمان سال های 1992 تا 1997 را می توان یکی از بی نقص ترین پرورش اندام کاران قرن رورش اندام نام برد . دوریان یتس در تمرینات بالا تنه خود از تکرار های پائین تنه استفاده می کرد ولی برای تمرین دادن عضلات پای خود از تکرار های بالا بین 10 الی 15 تکرار استفاده می کرد.

یتس هر تکرار را به ارامی و با تعادل خاصی اجرا می کرد اما از قدرتی که در استفاده از اها به کار می برد را به هیچ وجه نمی شود انکار کرد . درویان یتس در مورد اسکات این چنین می گوید : ( در مورد اسکات شایعات بسیار زیادی وجود دارد یکی از انها این است که همه باید ان را انجام بدهند و همه هم باید سنگین این حرکت را اجرا نمایند . اما برخی دارای پاهای بلندی هستند که از این جهت اجرا حرکت اسکات برای انها بسیار ناراحت کننده می باشد . شما باید انواع حرکات پا را استفاده کنید تا بهترین انها را برای خود جایگزین نمائید . اگر اسکات در بین انها برای شما موثر نبود خب از ان استفاده نکنید .

توصیه یتس برای پاها :

برای جلو پا حرکت را انفجاری اجرا نکنید چرا که نا موثر و خطرناک است . اعتقادی به تغئیر دادن و ضعیت پاها در حرکت پرس پا ندارم . به اعتقاد من فاصله پاها باید به عرض شانه باشد و نوک پاها هم رو به جلو باشند .

از نظر بزرگان این ورزش حرکت اسکات را می توان بهترین حرکت عضله ساز و محرک کننده بدن برای قرار گرفتن در وضعیت انابولیکی نام برد .

خوب دلیل های زیادی برای اجرا نکردن این حرکت است , اما آیا در اجرا صحیح این حرکت 100% مطمئن هستید .

توصیه های لی هنی برای اجرا بهتر اسکات:

پا ها را کمی بیش تر از عرض شانه باز نمائید و سعی کنید که سینه رو به جلو و سر رو به بالا کمر صاف و دامنه حرکت را ادامه تا از حد موازی شدن ران ها با زمین پائین تر نروید . هر چه چغدر پائین تر بروید از این حد برای زانو ها و کمر خیلی خطر ناک است و در عین حال فشار روی عضلات باسن و پشت پا در آن حالت بیش تر از عضلات ران می شود . و در پایان برای بالا امدن سعی کنید که با نوک پا و کمر به بالا نروید و فقط با استفده از پشت پا و کف داخلی پا و با همان تعدل قبلی ادامه حرکت را تا بالا امدن اجرا نمائید .

و رونی کولمن قهرمان افسانه المپیا در مورد اسکات این چنسن می گوید

:

روز تمرین پا روز مورد علاقه ی اوست و از نظر او حرکت اسکات یک حرکت لازم الاجرا است . برای این کار می گوید ست های زیادی اجرا کنید و از گرم کردن غافل نشوید . وزنه ها را به صورت هرمی اضافه کنید تا زانو ها امادگی پیدا کنند . به طور دائم از جانیست و سوپر ست ها استفاده کنید تا پمپاژ خون را همیشه در عضلات خود داشته باشید .

شدت لایه ای قانونی است که کلمن برای پاهای خود از ان استفاده می کند یعنی یک هفته انها را با وزنه های سنگین و ست های عادی تمرین می دهد و هفته ی بعد انها را با روش سوپر ست و جانی ست به کار می گیرد .

رعایت دامنه کامل حرکتی در تمرینات بری هر عضله ای لازم است اما برای پا ها این طور نیست . عضلات پا خیلی بزرگ هستند و نساز به پمپاز ادامه دار دارند . بنابراین نباید در بخش بلایی حرکت مفصل را قفل کنید و این قانونی است که خود او در تمریناتش استفاده می کند و از انها در اجرا سوپر ست ها و جانی ست ها بهر می برد .




تاریخ آخرین ویرایش:1390/07/17 11:44 ق.ظ