تبلیغات
. - کراتین منوهیدرات


درباره وبلاگ:


آرشیو:


آخرین پستها :


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


آمار وبلاگ:



Admin Logo themebox

کراتین منوهیدرات

نوشته شده توسط:محسن مشهدپور
1390/02/18-12:14 ق.ظ

كراتین منوهیدرات محبوب ترین و موثرترین مكمل موجود در بازار مكمل های ورزشی است و هر شخصی كه از این مكمل استفاده كرده است بدن خود را دچار تغییرات شگفت انگیزی كرده است.یك دلیل بسیار خوب برای اثبات این امر وجود دارد چرا كه در مسابقات المپیك تابستانی 1996 سه تن از چهار تن مدال آوران از كراتین استفاده كرده بودند.

                                      

برخلاف استروئیدها و داروها كراتین 100 % طبیعی و به طورطبیعی در بسیاری از غذاها نیز موجود می باشد. بنابراین مصرف این ماده به هیچ وجه در مسابقات ورزشی ممنوع نیست(مگر آن كه خوردن گوشت هم ممنوع شود!) بسیاری از غذاها مانند شاه ماهی ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن و گوشت گاو حاوی مقادیر خوب كراتین می باشد. خوب ترین و بهترین منبع كراتین ، كراتین منوهیدرات است كه حاوی مقادیر خالص تر و بیشتری از كراتین در خود می باشد و این مقدار تا حدود 99% می باشد یعنی مكمل های حاوی كراتین منوهیدرات كه وزنی معادل 1000 گرم دارند حدود 990 گرم از آنها حاوی كراتین می باشد و از لحاظ خالص بودن و پر بودن تقریبا تكمیل هستند.

این ماده برای اولین بار توسط یك دانشمند فرانسوی در سال 1832 میلادی كشف شد اما تازه در سال 1923 بود كه دانشمندان پی بردند كه بیش از 95 درصد كراتین در بافت عضلانی ذخیره شده است. بدن ما به طور طبیعی تركیبی را می سازد كه برای تامین انر‍ژی عضلات مان استفاده می شود این تركیب در كبد ، لوزالمعده و كلیه ها تولید شده واز طریق رگ های خونی به عضلات سراسر بدن برده می شود. زمانی كه این تركیب به عضلات رسید به فسفو كراتین (كراتین فسفات) تغییر شكل می دهد.این تركیب دگرگون شده قدرتمند استفاده می شود دربازسازی و دوباره سازی منابع انرژی عضلات كه همان ATP (آدنوزین تری‌ فسفات) می باشد.مصرف كراتین می تواند باعث افزایش حجم عضلات خشك تنها در طول دو هفته آغازین مصرف شود همچنین باعث بهبود كارایی در تمرینات سخت و شدید می شود باعث افزایش سطوح انرژی شده و برگشت به حالت اولیه یا ریكاوری شما را سریع تر می كند. كراتین توانایی بالا بردن ذخیره انرژی درعضلات را دارد همچنین سنتز پروتئین را در عضلات افزایش داده و تجزیه پروتئین را در آنها كاهش می دهد.مصرف آب زیاد در طول مصرف كراتین باعث عملكرد بهتر این مكمل می شود.

كراتین به دو روش مصرف می شود. اولین شكل آن بارگیری یا  Loading نام دارد این روش برای افرادی كه برای اولین بار از كراتین استفاده می كنند بسیار مفید و اثربخش است این مرحله كاملا عضلات شما را از كراتین سیراب می كند. مرحله بارگیری چهارتا پنج روز ابتدایی مصرف كراتین را تشكیل می دهد كه درآن روزها شما باید روزانه 20 گرم كراتین در مقادیر منقسم ۵ گرمی مصرف كنید ومی توانید برای هربار مصرف آن را با آب یا آبمیوه غیراسیدی مثل آب انگور مخلوط كرده و بخورید. این مقادیر منقسم را در چهار تا پنج روز اول می توانید در ساعات زیر مصرف كنید 1- بلافاصله بعد از بیدار شدن 2- نیم ساعت قبل از نهار 3- نیم ساعت قبل از تمرین 4- بعد از تمرین. پس از گذراندن مرحله بارگیری شما باید روزانه ده گرم برای حفظ كراتین اشباع شده در عضلات تان كراتین مصرف كنید.شما می توانید در این مرحله دو وعده پنج گرمی كراتین را در ساعات زیر برای دستیابی به بهترین نتایج مصرف كنید 1- نیم ساعت قبل از تمرین  2- بعد ازتمرین. این شكل اول و معمول مصرف كراتین بود اما شكل دیگر مصرف كراتین به صورت زیرمی باشد كه از مرحله بارگیری در آن صرف نظر می شود و در تمام طول دوره مصرف مقدار ده گرم كراتین روزانه مصرف می گردد و در زمان های زیر مصرف می شود 1- نیم ساعت قبل از تمرین  2- بعد از تمرین.

اگر كراتین با یك ماده با كربوهیدرات بالا مثل دكستروز یا گلوكز مصرف شود نتایج فوق العاده تر خواهد بود وكراتین درتركیب با گلوكز اثربخش تر خواهد بود. اگر نیم ساعت قبل از تمرین مصرف شود مصرف این مكمل درهرنوع بدنی موثر و كارآمد خواهد بود.به طورخلاصه كراتین باعث افزایش ATP (منبع اصلی انرژی عضلات كه برای قدرت و نیروی انفجاری آنها استفاده می شود) و توانایی‌ انجام دادن ست ها و تكرارهای بیشتر و بلند كردن وزنه های سنگین تر را به شما خواهد داد كه درنتیجه آن عضلات شما رشد خواهند كرد.



تاریخ آخرین ویرایش:1390/02/21 10:05 ق.ظ